Aš savo ex-Aero vedžiau šimtaprocentinę išlaidų statistiką(pačiam buvo įdomu). Tai galiu pateikt duomenis:
Nuo 2009.05.14 iki 2010.05.16 (metai nuo dujų sumontavimo) supilta 1930 litrų dujų.
Nuo 2009.05.02(pildytas pilnas bakas) iki 2010.05.15 supilta 152 litrai benzino. 152 - (~30likutis bake tai dienai) = 122 litrai sudeginta.
Taigi, tų dienų kainomis benzinas man atsiėjo 541 Lt, o dujos 3423 Lt. Jei ką, vidutinė metinė benzo kaina 3.63 Lt/l o dujų 1.78 Lt/l (skirtumas 1.85 Lt/l. Dabar, kaip Nerulis rašė, 2 Lt/l)
Gaila, kad neturiu konkrečios metinės ridos, bet galima ją išskaičiuoti pagal vidut.kuro sąnaudas visam eksploatavimo laikotarpiui (10.75l/100km). Grubiai imant, 2000 litrų kuro mane vežė 18.000 km.
Taigi, kas gaunasi. Važinėjant benzinas-dujos mišiniu, per metus man tai atsiėjo 3964 Lt. Jei tuos 18.000 km būčiau važiavęs vien tik benzinu (vidut.sąnaudos sakykime kiek mažesnės - 10 l/100 km), man tai apytiksliai būtų kainavę 6534 Lt.
Na ir sumoje didysis skirtumas be papildomų išlaidų 6534-3964=2570 LT
Ką iš to skirtumo galima išminusuoti:
Didžioji suma - dujų įranga 1900 Lt
TA (kurios su įranga taip ir neteko eiti) 31 Lt
Žvakės (kurių keitimo intervalą rašiau aukščiau) 36 Lt * 2
Lambda zondas (klausimas, ar nuo dujų sugedo) gavau naudotą dykai, šiaip neieškant naudotas ~50 Lt, naujas ~200 Lt
1900+31+36+36+50=2053 Lt
2570-2053=517 Lt pliuse.
Sekančiais metais būtų reikėję keisti filtrus (40Lt). Blogiausiu atveju, po 50.000 km tektų keisti purkštukų gumeles (100 Lt). Po 100.000km perrinkinėti reduktorių (gatavas reduktorius 250 Lt). Po 10 metų tikrinti balioną (patikra nuimto 50 Lt, jei reikia ardyti 200 Lt, naujas balionas su 10m patikra ~300 Lt)
Kas dėl tavo nurodytų priežasčių:
Pirmas punktas:brangesnė TA. Tai reiškia, kad kas du metus, tau papildomai teks išleisti NET 31 Lt. Kitaip tariant, mėnuo su dujine įranga - 1.30 Lt Tuvlitai. Baisu.....
Antras punktas:
sm rašė:2- papildomas kompiuteris masinoje papildomi nesusikalbejimai tarp sistemu.
Visiems elektrofilams (no offence) siūlau sėst atgal į moskvičius, kur pagrindinis remonto įrankis - plaktukas.
Pačiam Saab'e ir be dujų tos elektronikos prikišta su kaupu.
sm rašė:Prasideda visokie chek engine, trukciojimai, nukepa kasete, nesuziurai ar kam paskolini tai iskepa kuro siurbliukas, ausinimo skystis labiau megsta dingti,dazniau keiti zvakes
CE, trukčiojimai ir panašios bėdos prasideda tik dėl to, kad kažkas kažko nemoka padaryti. Su senesniuoju 9000 buvo panašių problemų tol, kol pats neišsiaiškinau kas ir kaip, ir to nepaaiškinau meistrui. Dabar jau žinočiau, kuo galima pasitikėti, ir kuo ne.
Kasetės sukepimas čia visiškai ne į temą, nebent žvakes keiti kas 100.000 km. Tarp kitko, jas aš keičiu kas 10.000km ir keisčiau taip pat jei važinėčiau benzinu. 36 Lt kas 10.000 km
Kuro siurblio sukepimas taip pat pergyventas, aišku dėl pačio kaltės - bake būdavo 15 l benzino. Dabar mažiau 35 l niekada nebebūna. Kitaip dujos sunkiai gali įtakoti tokį gedimą.
Dingstantis aušinimo skystis dėl dujų įrangos galimas dviem atvejais - nepriveržtos reduktoriaus šlangos (chamutai po 2lt) arba seno reduktoriaus nesandarumas (remkomplektas arba reduktoriaus keitimas).
sm rašė:maziausiai kas 10 metu reikia keisti baliona, arba daryti patikra,<...> vieta bagazineje<...>korozija
Po 10 metų važinėjimo (su sąlyga, kad dar neparduosi mašinos, kas laaabai tikėtina), dujos bus sutaupę tiek, kad galėsi naują balioną nusipirkt.
Vietos bagažinėje pas mane sumažėjo lygiai tiek kiek užima šie du daiktai - kompresorius ir padangų sandarinimo putos. Važinėjant po Lietuvą neliko reikalo tampytis domkratą, raktą varžtams, vamzdį, ir pačią zapaskę.
Kas dėl korozijos, tai tokios tendencijos dar neteko pastebėti, tačiau jei ir taip vyksta, tai to plotelio antikorozinis paruošimas daug kainuoti neturėtų.
O kad nebūčiau sumaišytas su purvais, parašysiu ir pastebėtų dujų įrangos trūkumų:
Jei galinė važiuoklė silpnesnė (pavargę spyruoklės, amortizatoriai), gali šiek tiek susėsti automobilis. Tačiau beveik nepastebimai. Pilnai užpildyto baliono svoris tikrai neviršys dietos besilaikančio suaugusiojo svorio, kuris sėdėtų ant galinės sėdynės (arba gulėtų bagažinėje ).
Dažniau prakiūra duslintuvas. Greičiausiai dėl to,kad dujos dega karščiau, o ir kondensato išsiskiria daugiau. Pastebėta ne vien pas mane.
Dėka to kondensato, padidėja garų kiekis, išmetamas iš duslintuvo, ypač šaltesniu metų laikotarpiu. Mieste gan lengvai pasimato Estetinė problema.
Krapštantis po kapotu, gali kliūti įrangos komponentai. Reduktorių "patraukt" nėra taip lengva. Nebent dujų magistralės vamzdukas ne varinis o plastikinis.
Žiemą reduktorius "nutraukia" dalį šilumos. Logiška, bet problemų dėl to, bent jau aš, neturėjau.
Tai tokia ta mano patirtis. Man LPG tinka. Skaičiavimus matote
Sužinoti ar tinka Jums teks pasikliaujant kitų pagrįsta patirtimi, arba ilgesnį laiką skaičiuojant visus už ir prieš.