98m, 9-5, 2.0t, sunkiai vedasi šalta ir karšta

Pauliaks
Žiūrintis į dangų
Pranešimai: 12
Užsiregistravo: 2013 Vas 24, 15:08

98m, 9-5, 2.0t, sunkiai vedasi šalta ir karšta

Standartinė Pauliaks » 2013 Vas 24, 15:45

Sveiki,

Mašina 1998m, 9-5, 2.0t, +dujos. Gal kam teko susidurti, arba žino sprendimą, kai mašina sunkiai kuriasi, ir šalta, ir karšta:

Mašina šalta: mašina garaže, starteris suka gražiai, bet ilgai ir sunkiai išsisuka variklis t.y. apie ~4s bandoma užvesti mašina, lyg ir variklis pradeda vos, vos dirbti, visas variklis pradeda smarkiai vibruoti, apsukos siekia max ~300, ir po kokių 3s-5s variklis užgęsta, antras, trečias bandymas lygiai tokie patys. Užvedinėju taip: akceleratoriaus pedalas iki dugno nuspaustas, mašina užvedinėjama vėl sunkiai apie ~5s., pradėjus kilti apsukomis, akceleratoriaus pedalas atleidžiamas ir mašina dirba gražiai apie ~900 apsukų.

Mašina šilta: visas užvedimo procesas panašūs kaip ir šaltos mašinos užvedimas, tik viskas trunka žymiai trumpiau, keletą sekundžių.

Sutapimas ar ne, bet visos šios užvedimo bėdos prasidėjo, kai mašinoje buvo pakeistas termostatas. Gal jį pakeičiant buvo kažkas pajudinta, nulaužtą ir panašiai.. Prijungus kompiuterį ir atlikus diagnostiką, buvo nustatyta, kad kaltos žvakės (neišduoda reikiamos kibirkšties, lyg ir praleidžią srovę ir pnš), jos buvo pakeistos ir sutvarkytos, tačiau jokio pagerėjimo nesijaučia. Taip pat, prieš kelerius metus buvo pakeista DI kasetė (aš vadinu aukštos įtampos bloku, arba užvedimo bloku). Dujos manyčiau įtakos tam neturi, nes jos įsijungia tik tada, kai variklis sušylą (~60 laipsnių).

Būčiau dėkingas, jei kas atsilieptų arba ką patartų. Jei trūksta kokios informacijos, klauskite, bandysiu apipasakoti kiek galima smulkiau.
romask
Naikintuvo pilotas
Pranešimai: 1688
Užsiregistravo: 2010 Gru 19, 10:29
Miestas: Vilnius-Alytus-Vilnius

Re: 98m, 9-5, 2.0t, sunkiai vedasi šalta ir karšta

Standartinė romask » 2013 Vas 24, 15:53

DI kasete pries kelis metus keista - ne faktas kad negalejo sugesti.

Diagnostika kokia vyko? Tik klaidu nuskaitymas ar kazkas daugiau? Jei buvo klaidos, tai idomu tiksliau kokios. O ne kazkas kazkur kazkaip (ne)vyksta. Cia ne simptomas ir ne liga.

Nebandei "nuresetint" kompo? Nieks nesikeicia po to? Cia tas nuresetinimas turimas galvoje, kai nuimamos klemos nuo akumuliatoriaus, arba istraukiamas atitinkamas saugiklis.
EX. Saab 9-5, B205E LPT, MY01, SE Carlsson
Pajero IV
www.SAAB-klubas.lt
Tomeshas
Sraigtasparnio pilotas
Pranešimai: 417
Užsiregistravo: 2012 Spa 23, 22:36
Miestas: Kaunas
Contact:

Re: 98m, 9-5, 2.0t, sunkiai vedasi šalta ir karšta

Standartinė Tomeshas » 2013 Vas 24, 16:38

Dujos tiesioginės? 60 laipsnių labai aukšta temperatūra... Gali būti prastai mišiniai sureguliuoti. Kad dujos įsijungia vėliau - dar nieko nereiškia. Pasitaiko, kad per reduktoriaus vakumą pučia dujas į kolektorių.
Saab 9-5 98MY 2.3T 162kW
Pauliaks
Žiūrintis į dangų
Pranešimai: 12
Užsiregistravo: 2013 Vas 24, 15:08

Re: 98m, 9-5, 2.0t, sunkiai vedasi šalta ir karšta

Standartinė Pauliaks » 2013 Vas 24, 17:35

Diagnostika vyko klaidų nuskaitymas įvairių parametrų, ir užkliuvo ties žvakėmis, jei tiksliau, tai kaip aiškino "aukštos įtampos pramušimai", tačiau nevisuose žvakėse.
Nuresetintini nieko nebandžiau, ką tai keistų?

Dujos tiesioginės, gal kas liečia šilumą, kai jos įsijungia, šiek tiek klaidingai nurodžiau.. Manau žemesniojoje temperatūroje jos įsijungia, maždaug truputi aukščiau už raudoną žymę. Mišinys manau parinktas gerai, nes su dujininku (kuris kompą buvo pasijungęs) važinėjau keliu, bandyti visi bėgiai ir kiek supratau, iškart derinta dujų įrangą.
Tomeshas
Sraigtasparnio pilotas
Pranešimai: 417
Užsiregistravo: 2012 Spa 23, 22:36
Miestas: Kaunas
Contact:

Re: 98m, 9-5, 2.0t, sunkiai vedasi šalta ir karšta

Standartinė Tomeshas » 2013 Vas 24, 17:59

Vieną kartą užkūrus, antrą kartą (po kelių sekundžių) vedasi gerai? Kokio gamintojo įranga?
Saab 9-5 98MY 2.3T 162kW
Pauliaks
Žiūrintis į dangų
Pranešimai: 12
Užsiregistravo: 2013 Vas 24, 15:08

Re: 98m, 9-5, 2.0t, sunkiai vedasi šalta ir karšta

Standartinė Pauliaks » 2013 Vas 24, 18:22

Užsivedimas pirmas, antras, po kelių sekundžių ar ne, viskas tas pats, po kelių nesėkmingų užvedimų jau su akceleratoriumi veduosi. Išties dabar visada tik su pedalu veduosi. O kas dujas liečia, tai ką žinau, ne firmoje darytos, o pas tokį žmogų, kuris dirba servise. Tačiau nereikia iškart sakyti, kad įranga nekokia, su jomis jau gal 5 metai, jokių problemų nebuvo, prižiūrimos, tikrinamos.
utah
Bombonešio pilotas
Pranešimai: 1107
Užsiregistravo: 2008 Spa 07, 14:17
Contact:

Re: 98m, 9-5, 2.0t, sunkiai vedasi šalta ir karšta

Standartinė utah » 2013 Vas 24, 22:34

Dujomis bandei kurt? nereik atmest ir kuro siurblio. Turejau toki atsitikima, kad sunkiai kuresi, bet uzsikurdavo. Poto pradedavo purtytis ir uzgesdavo. Dujos ismesdavo sistemos klaida, o ant duju puikiai uzsikurdavo. CEL mirksedavo.
9-5 2,3t MY02
Tomeshas
Sraigtasparnio pilotas
Pranešimai: 417
Užsiregistravo: 2012 Spa 23, 22:36
Miestas: Kaunas
Contact:

Re: 98m, 9-5, 2.0t, sunkiai vedasi šalta ir karšta

Standartinė Tomeshas » 2013 Vas 25, 06:47

Geras pastebėjimas. Bandyk tiesiai dujomis kurti (geriau šiltą variklį).
Saab 9-5 98MY 2.3T 162kW
Vartotojo avataras
aurissan
Asas
Pranešimai: 1919
Užsiregistravo: 2009 Rgp 01, 22:13
Miestas: Alytus, Kaunas

Re: 98m, 9-5, 2.0t, sunkiai vedasi šalta ir karšta

Standartinė aurissan » 2013 Vas 25, 08:18

Bandyk benzu kurt: Šaltas variklis, suki raktelį ir iškart kuri, t.y. iškart suki starterį, nelaukdamas ant IGNITION padėties. Yra tema apie šį variantą.
Kaip tokiam (kaip čia gražiau pavadint tavo auto) atgyvenusiam SAAB'ui tai neprošal patikrint ir kompresiją.
9-5 AERO MY05 MT
100NX GTI + Super Turbo
Almera 2.2 Di
Pauliaks
Žiūrintis į dangų
Pranešimai: 12
Užsiregistravo: 2013 Vas 24, 15:08

Re: 98m, 9-5, 2.0t, sunkiai vedasi šalta ir karšta

Standartinė Pauliaks » 2013 Vas 25, 18:56

utah rašė:Dujomis bandei kurt? nereik atmest ir kuro siurblio. Turejau toki atsitikima, kad sunkiai kuresi, bet uzsikurdavo. Poto pradedavo purtytis ir uzgesdavo. Dujos ismesdavo sistemos klaida, o ant duju puikiai uzsikurdavo. CEL mirksedavo.


Dujomis nelabai eina užsikurti, nes dujos "automatinės" ar kaip čia išsireikšti. Jas galima išjungti ir įjungti, o kai variklis šaltas - niekaip, nes yra elektronika, kuri duoda joms įsijungti TIK tada, kai variklis įšyla. CEL, tai čia kas?
Pauliaks
Žiūrintis į dangų
Pranešimai: 12
Užsiregistravo: 2013 Vas 24, 15:08

Re: 98m, 9-5, 2.0t, sunkiai vedasi šalta ir karšta

Standartinė Pauliaks » 2013 Vas 25, 19:01

romask rašė:DI kasete pries kelis metus keista - ne faktas kad negalejo sugesti.

Diagnostika kokia vyko? Tik klaidu nuskaitymas ar kazkas daugiau? Jei buvo klaidos, tai idomu tiksliau kokios. O ne kazkas kazkur kazkaip (ne)vyksta. Cia ne simptomas ir ne liga.

Nebandei "nuresetint" kompo? Nieks nesikeicia po to? Cia tas nuresetinimas turimas galvoje, kai nuimamos klemos nuo akumuliatoriaus, arba istraukiamas atitinkamas saugiklis.


Pabandžiau "nuresetinti" kompą (išimtas 17 saugiklis apie 10min). Per dieną užvedinėjau visus 5 kartus (tiek šaltas, tiek šiltas variklis) jokių problemų, vedasi kaip bitutė, tačiau išjungiau dujų įrangą t.y. važinėjau "ant" benzino tik, ryt bandysiu įjungti dujų įranga ir stebėti situacija. Nejaugi tai buvo problemos sprendimas??? Nelabai suprantu, kaip tai galėjo pagelbėti, gal išeitų tai nupasakoti kiek plačiau? Ir taip pat, turiu padėkoti už pateiktą sprendimą, AČIŪ.
romask
Naikintuvo pilotas
Pranešimai: 1688
Užsiregistravo: 2010 Gru 19, 10:29
Miestas: Vilnius-Alytus-Vilnius

Re: 98m, 9-5, 2.0t, sunkiai vedasi šalta ir karšta

Standartinė romask » 2013 Vas 25, 20:31

Uztenka saugikli istraukti tik keliom sekundem - nusiresetina visos adaptacijos.
Jei vazinejant benzinu nebebus bedu, tai bus 99% neteisingai sureguliuota/veikianti duju iranga :) gal misinys blogas, gal purkstukas myzcioja i pievas(del to gali gaudyti missfire), gal reduktorius kiauras.
Bet tik benzinu pora dienu pavazinek, jei mazai vaziuoji ypac, kad susigaudytu visus misinius ir t.t. Jei viskas gerai - tada bandyk dujom vazinet ir ziurek ar gryzta baubas.
P.S. tas nuresetinimas bedu neisgyde - tik priverte kompiuteri jas pamirsti. Daba kol neprisigaudys negeroviu vel viskas bus gerai.
Paskutinį kartą redagavo 1 romask. Iš viso redaguota 2013 kartus.
EX. Saab 9-5, B205E LPT, MY01, SE Carlsson
Pajero IV
www.SAAB-klubas.lt
Tomeshas
Sraigtasparnio pilotas
Pranešimai: 417
Užsiregistravo: 2012 Spa 23, 22:36
Miestas: Kaunas
Contact:

Re: 98m, 9-5, 2.0t, sunkiai vedasi šalta ir karšta

Standartinė Tomeshas » 2013 Vas 26, 06:21

Tiesioginio įpurškimo dujos taip pat turi avarinio užvedimo dujomis galimybe. Priklausomai nuo gamintojo užvedimas skiriasi, tačiau dažniausiai prieš užvedant reikia laikyti nuspaustą jungiklį. Dujinis kompiuteris turi ribotą avarinių užvedimų skaičių. Jį pasiekus tenka jungtis prie kompiuterio ir nuresetinti galimų užvedimų skaičių.
Saab 9-5 98MY 2.3T 162kW
romask
Naikintuvo pilotas
Pranešimai: 1688
Užsiregistravo: 2010 Gru 19, 10:29
Miestas: Vilnius-Alytus-Vilnius

Re: 98m, 9-5, 2.0t, sunkiai vedasi šalta ir karšta

Standartinė romask » 2013 Vas 26, 08:25

O ziema saltam varikliui toks reikalas praktiskai imanomas? Neuzsals ten viskas nuo reduktoriaus iki purkstuku ir nepridarys bedu?
EX. Saab 9-5, B205E LPT, MY01, SE Carlsson
Pajero IV
www.SAAB-klubas.lt
Tomeshas
Sraigtasparnio pilotas
Pranešimai: 417
Užsiregistravo: 2012 Spa 23, 22:36
Miestas: Kaunas
Contact:

Re: 98m, 9-5, 2.0t, sunkiai vedasi šalta ir karšta

Standartinė Tomeshas » 2013 Vas 26, 08:57

Būna kad dirba, būna, kad ne. Būna užšąla, būna irgi ne. Bet užšalimas žalos nepadaro. Atšyla ir vėl viskas kaip buvę.
Šiaip tas avarinis užvedimas skirtas, kad atsiradus benzino tiekimo sistemos gedimui būtų galima važiuoti.
Saab 9-5 98MY 2.3T 162kW

Grįžti į

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: 15 ir 0 svečių