Puslapis 13

98m, 9-5, 2.0t, sunkiai vedasi šalta ir karšta

Parašytas: 2013 Vas 24, 15:45
Pauliaks
Sveiki,

Mašina 1998m, 9-5, 2.0t, +dujos. Gal kam teko susidurti, arba žino sprendimą, kai mašina sunkiai kuriasi, ir šalta, ir karšta:

Mašina šalta: mašina garaže, starteris suka gražiai, bet ilgai ir sunkiai išsisuka variklis t.y. apie ~4s bandoma užvesti mašina, lyg ir variklis pradeda vos, vos dirbti, visas variklis pradeda smarkiai vibruoti, apsukos siekia max ~300, ir po kokių 3s-5s variklis užgęsta, antras, trečias bandymas lygiai tokie patys. Užvedinėju taip: akceleratoriaus pedalas iki dugno nuspaustas, mašina užvedinėjama vėl sunkiai apie ~5s., pradėjus kilti apsukomis, akceleratoriaus pedalas atleidžiamas ir mašina dirba gražiai apie ~900 apsukų.

Mašina šilta: visas užvedimo procesas panašūs kaip ir šaltos mašinos užvedimas, tik viskas trunka žymiai trumpiau, keletą sekundžių.

Sutapimas ar ne, bet visos šios užvedimo bėdos prasidėjo, kai mašinoje buvo pakeistas termostatas. Gal jį pakeičiant buvo kažkas pajudinta, nulaužtą ir panašiai.. Prijungus kompiuterį ir atlikus diagnostiką, buvo nustatyta, kad kaltos žvakės (neišduoda reikiamos kibirkšties, lyg ir praleidžią srovę ir pnš), jos buvo pakeistos ir sutvarkytos, tačiau jokio pagerėjimo nesijaučia. Taip pat, prieš kelerius metus buvo pakeista DI kasetė (aš vadinu aukštos įtampos bloku, arba užvedimo bloku). Dujos manyčiau įtakos tam neturi, nes jos įsijungia tik tada, kai variklis sušylą (~60 laipsnių).

Būčiau dėkingas, jei kas atsilieptų arba ką patartų. Jei trūksta kokios informacijos, klauskite, bandysiu apipasakoti kiek galima smulkiau.

Re: 98m, 9-5, 2.0t, sunkiai vedasi šalta ir karšta

Parašytas: 2013 Vas 24, 15:53
romask
DI kasete pries kelis metus keista - ne faktas kad negalejo sugesti.

Diagnostika kokia vyko? Tik klaidu nuskaitymas ar kazkas daugiau? Jei buvo klaidos, tai idomu tiksliau kokios. O ne kazkas kazkur kazkaip (ne)vyksta. Cia ne simptomas ir ne liga.

Nebandei "nuresetint" kompo? Nieks nesikeicia po to? Cia tas nuresetinimas turimas galvoje, kai nuimamos klemos nuo akumuliatoriaus, arba istraukiamas atitinkamas saugiklis.

Re: 98m, 9-5, 2.0t, sunkiai vedasi šalta ir karšta

Parašytas: 2013 Vas 24, 16:38
Tomeshas
Dujos tiesioginės? 60 laipsnių labai aukšta temperatūra... Gali būti prastai mišiniai sureguliuoti. Kad dujos įsijungia vėliau - dar nieko nereiškia. Pasitaiko, kad per reduktoriaus vakumą pučia dujas į kolektorių.

Re: 98m, 9-5, 2.0t, sunkiai vedasi šalta ir karšta

Parašytas: 2013 Vas 24, 17:35
Pauliaks
Diagnostika vyko klaidų nuskaitymas įvairių parametrų, ir užkliuvo ties žvakėmis, jei tiksliau, tai kaip aiškino "aukštos įtampos pramušimai", tačiau nevisuose žvakėse.
Nuresetintini nieko nebandžiau, ką tai keistų?

Dujos tiesioginės, gal kas liečia šilumą, kai jos įsijungia, šiek tiek klaidingai nurodžiau.. Manau žemesniojoje temperatūroje jos įsijungia, maždaug truputi aukščiau už raudoną žymę. Mišinys manau parinktas gerai, nes su dujininku (kuris kompą buvo pasijungęs) važinėjau keliu, bandyti visi bėgiai ir kiek supratau, iškart derinta dujų įrangą.

Re: 98m, 9-5, 2.0t, sunkiai vedasi šalta ir karšta

Parašytas: 2013 Vas 24, 17:59
Tomeshas
Vieną kartą užkūrus, antrą kartą (po kelių sekundžių) vedasi gerai? Kokio gamintojo įranga?

Re: 98m, 9-5, 2.0t, sunkiai vedasi šalta ir karšta

Parašytas: 2013 Vas 24, 18:22
Pauliaks
Užsivedimas pirmas, antras, po kelių sekundžių ar ne, viskas tas pats, po kelių nesėkmingų užvedimų jau su akceleratoriumi veduosi. Išties dabar visada tik su pedalu veduosi. O kas dujas liečia, tai ką žinau, ne firmoje darytos, o pas tokį žmogų, kuris dirba servise. Tačiau nereikia iškart sakyti, kad įranga nekokia, su jomis jau gal 5 metai, jokių problemų nebuvo, prižiūrimos, tikrinamos.

Re: 98m, 9-5, 2.0t, sunkiai vedasi šalta ir karšta

Parašytas: 2013 Vas 24, 22:34
utah
Dujomis bandei kurt? nereik atmest ir kuro siurblio. Turejau toki atsitikima, kad sunkiai kuresi, bet uzsikurdavo. Poto pradedavo purtytis ir uzgesdavo. Dujos ismesdavo sistemos klaida, o ant duju puikiai uzsikurdavo. CEL mirksedavo.

Re: 98m, 9-5, 2.0t, sunkiai vedasi šalta ir karšta

Parašytas: 2013 Vas 25, 06:47
Tomeshas
Geras pastebėjimas. Bandyk tiesiai dujomis kurti (geriau šiltą variklį).

Re: 98m, 9-5, 2.0t, sunkiai vedasi šalta ir karšta

Parašytas: 2013 Vas 25, 08:18
aurissan
Bandyk benzu kurt: Šaltas variklis, suki raktelį ir iškart kuri, t.y. iškart suki starterį, nelaukdamas ant IGNITION padėties. Yra tema apie šį variantą.
Kaip tokiam (kaip čia gražiau pavadint tavo auto) atgyvenusiam SAAB'ui tai neprošal patikrint ir kompresiją.

Re: 98m, 9-5, 2.0t, sunkiai vedasi šalta ir karšta

Parašytas: 2013 Vas 25, 18:56
Pauliaks
utah rašė:Dujomis bandei kurt? nereik atmest ir kuro siurblio. Turejau toki atsitikima, kad sunkiai kuresi, bet uzsikurdavo. Poto pradedavo purtytis ir uzgesdavo. Dujos ismesdavo sistemos klaida, o ant duju puikiai uzsikurdavo. CEL mirksedavo.


Dujomis nelabai eina užsikurti, nes dujos "automatinės" ar kaip čia išsireikšti. Jas galima išjungti ir įjungti, o kai variklis šaltas - niekaip, nes yra elektronika, kuri duoda joms įsijungti TIK tada, kai variklis įšyla. CEL, tai čia kas?

Re: 98m, 9-5, 2.0t, sunkiai vedasi šalta ir karšta

Parašytas: 2013 Vas 25, 19:01
Pauliaks
romask rašė:DI kasete pries kelis metus keista - ne faktas kad negalejo sugesti.

Diagnostika kokia vyko? Tik klaidu nuskaitymas ar kazkas daugiau? Jei buvo klaidos, tai idomu tiksliau kokios. O ne kazkas kazkur kazkaip (ne)vyksta. Cia ne simptomas ir ne liga.

Nebandei "nuresetint" kompo? Nieks nesikeicia po to? Cia tas nuresetinimas turimas galvoje, kai nuimamos klemos nuo akumuliatoriaus, arba istraukiamas atitinkamas saugiklis.


Pabandžiau "nuresetinti" kompą (išimtas 17 saugiklis apie 10min). Per dieną užvedinėjau visus 5 kartus (tiek šaltas, tiek šiltas variklis) jokių problemų, vedasi kaip bitutė, tačiau išjungiau dujų įrangą t.y. važinėjau "ant" benzino tik, ryt bandysiu įjungti dujų įranga ir stebėti situacija. Nejaugi tai buvo problemos sprendimas??? Nelabai suprantu, kaip tai galėjo pagelbėti, gal išeitų tai nupasakoti kiek plačiau? Ir taip pat, turiu padėkoti už pateiktą sprendimą, AČIŪ.

Re: 98m, 9-5, 2.0t, sunkiai vedasi šalta ir karšta

Parašytas: 2013 Vas 25, 20:31
romask
Uztenka saugikli istraukti tik keliom sekundem - nusiresetina visos adaptacijos.
Jei vazinejant benzinu nebebus bedu, tai bus 99% neteisingai sureguliuota/veikianti duju iranga :) gal misinys blogas, gal purkstukas myzcioja i pievas(del to gali gaudyti missfire), gal reduktorius kiauras.
Bet tik benzinu pora dienu pavazinek, jei mazai vaziuoji ypac, kad susigaudytu visus misinius ir t.t. Jei viskas gerai - tada bandyk dujom vazinet ir ziurek ar gryzta baubas.
P.S. tas nuresetinimas bedu neisgyde - tik priverte kompiuteri jas pamirsti. Daba kol neprisigaudys negeroviu vel viskas bus gerai.

Re: 98m, 9-5, 2.0t, sunkiai vedasi šalta ir karšta

Parašytas: 2013 Vas 26, 06:21
Tomeshas
Tiesioginio įpurškimo dujos taip pat turi avarinio užvedimo dujomis galimybe. Priklausomai nuo gamintojo užvedimas skiriasi, tačiau dažniausiai prieš užvedant reikia laikyti nuspaustą jungiklį. Dujinis kompiuteris turi ribotą avarinių užvedimų skaičių. Jį pasiekus tenka jungtis prie kompiuterio ir nuresetinti galimų užvedimų skaičių.

Re: 98m, 9-5, 2.0t, sunkiai vedasi šalta ir karšta

Parašytas: 2013 Vas 26, 08:25
romask
O ziema saltam varikliui toks reikalas praktiskai imanomas? Neuzsals ten viskas nuo reduktoriaus iki purkstuku ir nepridarys bedu?

Re: 98m, 9-5, 2.0t, sunkiai vedasi šalta ir karšta

Parašytas: 2013 Vas 26, 08:57
Tomeshas
Būna kad dirba, būna, kad ne. Būna užšąla, būna irgi ne. Bet užšalimas žalos nepadaro. Atšyla ir vėl viskas kaip buvę.
Šiaip tas avarinis užvedimas skirtas, kad atsiradus benzino tiekimo sistemos gedimui būtų galima važiuoti.