DIN8 to RCA adapteris (arba SAAB linijiniai)

Vartotojo avataras
raimax
Asas
Pranešimai: 2064
Užsiregistravo: 2011 Rgp 08, 19:14
Miestas: Šiaulai
Contact:

DIN8 to RCA adapteris (arba SAAB linijiniai)

Standartinė raimax » 2013 Rgs 09, 21:52

Laba vakara, musų krepšinio rinktinė šį vakarą pralaimėjo bosniams. O aš čia rašau per daug nesijaudindamas, ir alaus negerdamas Paveikslėlis

Kaip man jau įprasta, šiokiems tokiems lyriniams nukrypimams... Paveikslėlis Trumpas intro į tolesnį aprašymą:
Automobilio gamintojas, šiuo atvejų SAAB, projektuodamas automobilį, turi įvertinti ne vieną ir ne du ir ne tris techninius sprendimus. Kaip ir ką, geriau išdėstyti. Ne išimtis ir audio sistema, bei originali Clarion magnetola, kuri buvo montuojama 9-3og(galbūt ir 900ng). Projektuojant šiuos automobilius buvo numatyta, kad bus 3 lygių audio sistemos: AS1 - Grotuvas su audio kasetėm ir 4 garsiakalbiais, AS2 - Grotuvas su CD ir 4 garsiakalbiais. Bei AS3 - Grotuvas su CD ir 6 garsiakalbiais + papildomas išorinis stiprintuvas kuris užmaitina duryse esančius "subwooferius". Nenuostabu, kad originalioje magnetoloje nėra mums įprastų RCA linijinių išvadų. Manyčiau tai nėra kompaktiška ir funkcionalu. Todėl šioje vietoje buvo naudojama alternatyva - DIN8 išvadas. Kuriame yra visų 4 kanalų išvadai, sužadinimo ir mute kontaktai.
Tik kiek skaičiau, sužadinimas tiesiogiai neturėtų tikti stiprintuvui. Nes lyg mažensės įtampos jis čia yra. Nors man tai nelabai aktualu, nes bagažinėj yra automatinė antena :roll:

Paveikslėlis
Pateiktas vaizdas žiūrint į "male" kištuko kontaktus.

Tačiau norint pajungti kažką neoriginalaus, (aš sugalvojau į bagažinę įsimesti papildomą balastą :D ) sunkiau išsiversti su gamykliška DIN8 jungtimi. Įprasta išorinių stiprintuvų linijinių įėjimų/išėjimų jungtis - RCA arba dar vadinamos "tulpės". Žinoma galima bandyti ieškoti adapterių - perehodų. Tačiau tokio standarto jie nėra labai populiarūs, ir neaišku ar atitiks išdėstymas. O jei pastarasis ir atitiks, gali tekti pavargti su pridėtu 1 metro ilgio laido galu.

Taip kad dėl tos pačios priežasties ir pačiam teko šiek tiek panaršyti po manualus, peržvelgti ką siūlo Ebay, ir elektronikos parduotuvės. Ir priimtiniausias variantas: įvertinus piniginius kaštus, laukimą, "loteriją ar tiks"... pasirodė GAMYBA
8)

Šio linijinio laido DIN8 to RCA gamyba nėra sudėtinga, užtenka turėti po ranka lituoklį su lydmetaliu, "kusačkes", testerį. Ir žinoma donarus - laidus ir patį angalį.

Paveikslėlis
Paveikslėlis


DIN8 antgalį pirkau iš Lemonos. Kaina vos 2 litai, bet ir kokybė puikiai atitinkanti tuos 2 litus.... Paveikslėlis

Vienas pagrindinių dalykų buvo atsifiltruoti informaciją, kur kas ir kaip pateikta. Nes vienose schemose pateikti kontaktų išdėstymai yra žiūrint į kištuko kontaktus. O kituose - žiūrint į tas vietas kur jungiasi laidai (tai gaunasi veidrodinis vaizdas)

Tai štai, teisingas kontaktų išdėstymas pavaizduotas čia:
O aprašymas, ką kuris numeriukas reiškia yra jau įdėtas šiek tiek aukščiau.
Paveikslėlis


Sekantis žingsnis kurį padariau tiką nukirpęs laidų galus - pasitikrinau ar šie linijiniai laidai išvis draugiški paprastam lydmetaliui. (atsarga, kad po to neiškrėstų pokšto :) )
Paveikslėlis


Išardytas antgalis, rankose pasidalino į atskiras dalis...
Paveikslėlis


Tada 9 kartus sutikrinami kontaktai :) ar tikrai šie, ar toks išdėstymas. Kadangi aš dariau šį adapterį linijiniams išėjimams nuo galinių garsiakalbių, tai kontaktų išdėstymas toks:
Paveikslėlis

Su testeriu "praskambinamas" linijinis laidas, atrenkami kurie yra "centriniai" - signaliniai laidai, ir kurie yra "šarvas" - signalo žemė-ground'as.
Mano atveju - Signaliniai laidai - juodi. O ground'as - pilkas laidas. Tada Ground laidai sujungiami abu į vieną krūvą kaip pavaizduota žemiau esančioj schemoj:
Paveikslėlis


Nuriebalinamas paviršius, ir su maža dildele šiek tiek apšveičiami antgalio kontaktai prie kurių bus lituojama (nes vidus buvo išteptas kažkokia lipnia mase - gal kad nesutrunytų kinietiškas metalas? :D ) ir lituojama.

Abu susukti laidai lituojami prie 2 kontakto, kairės pusės prie 1, o dešinės - prie 4.
(dar kitus likusius kištuko kontaktus apvilkau kembrikais, atsargumo priemonė - o maža kas). Ir trys laideliai sulituoti:
Paveikslėlis

Dar kartą viskas patikrinama, patampomi šviežiai prilituoti laidai(nes kai buvau minėjęs apie prastos kokybės antgalį į vieno kontakto vidų laidelis įlindo kokius 2mm, o į kito - nepilnai 0,5mm) ar tai pavyko sklandžiai, neužkrito lydmetalio gabaliukas ten kur nereikia. Dar rekomenduočiau testeriu praskambinti laidus. Ar visur signalas yra. Jei viskas gerai, dedama į krūvą.
Paveikslėlis

Turint omenyje, kad šitas laidas bus automobilyje, teks kentėti ir teigiamas ir neigiamas temperatūras + vibracijas, sudėjęs viduriuką su kontaktais į jo korpusą, viską užpyliau karštais klijais. Tad apie išardymą jau minčių nebėra. 8)

Ir štai, galutinis vaizdas:

Paveikslėlis

p.s. jei kas gaminsite - neužmirškit užmauti to plastmasinio korpuso prieš sulituojant kontaktus :cyclopsani:
www.SAAB-klubas.lt

SAAB 9-3 2.2 TiD MY00
Paveikslėlis


[img]http://i.imgur.com/hI8Wesz.jpg[/ img]

Grįžti į

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: 3 ir 0 svečių