Ne paslaptis, kad jei nori per šalčius ryte užsivesti savo automobilį ir po to juo važiuoti, jis, automobilis, turi būti techniškai tvarkingas. Tam yra naudojimo ir remonto vadovai (jei savininkas draugauja su technika) arba servisai (jei savininkas nedraugauja su technika arba/ir draugauja su šlamančiais). Nerašysiu smulkiai apie akumuliatoriaus, generatoriaus, žvakių ir t.t. būklę, tepalus, skysčius… Jeigu ši elementari sąlyga įvykdyta, užvesti automobilį neturėtų būti sunku. Tačiau yra keletas nedidelių plonybių, kurias įvykdžius, saabo startas iš viso tampa beprobleminiu, na beveik beprobleminiu, net spaudžiant šaltukui virš 30 laipsnių.
Taigi, ryte kėlę, pasižiūrim į termometrą – siaubas, 30 laipsnių! Minusas! 100 – 200 gramų dėl drąsos žinoma gerai būtų, bet ir kelių eismo priežiūros tarnyboje būna šalčiui atspariųjų porūšio atstovų… Žodžiu prieiname prie autos, sušokame aplink ją ritualinį šokį, kad pavarinėti gyslomis kraują ir pamaloninti SAABinius dievus. Sėdame į velniškai patogų, bet šaltą krėslą ir, prieš įjungdami degimą, bandome prisiminti, kokie elektrą vartojantys prietaisai vakar buvo įjungti tuo metu, kai gęsinom variklį. Prisiminėm, išjungiame viską, absoliučiai viską (akumuliatoriui dabar ir taip sunku bus…). Truktelim ilgųjų šviesų įjungimo svirtelę keletui sekundžių į save – elektronai ten visokie baterijoje pabus, pajudės, sušils truputį. Pusę minutės laukiam. Jungiame degimą ir greitai greitai spaudžiame klimato mygtuką OFF, o tai gudrus jis, iš vakarykščio daug ką prisimena, o dar galinio lango ir veidrodėlių pašildymą vis taikosi įjungti. Sukame starterį, 2 – 3 apsisukimai… Užsivedė – toliau galima neskaityti, lekiam darban – vėluojam. O štai jei ne – laukiam pusę minutės, jungiam vėl starterį keliems apsisukimams. Ir vėl laukiam. Beveik visada tvarkingas saabas iš 3-io karto stabiliai užsiveda. Tokia veiksmų seka leidžia ekonomiškai naudoti ir taip jau nusilpusias akumuliatoriaus jėgeles ir neužlieti žvakes.
Dabar, kai svarbiausias darbas padarytas ir saabas šyla iki mėlynosios padalos, vėl sušokame dar vieną, padėkos dievams ritualinį šokį. Na, ir kad nesušalti. Viskas, galime važiuti!
P.S. O jei vis tik neužsivedėm, galima ir šimtgramį. Ir 200-us ir t.t. galima, priklausomai nuo aplinkybių…
Pagal užsienio ir apylinkių spaudą bei asmeninę patirtį parengė ALDU.
P.P.S. Grįžes namo, jei netingėsiu ir jei kam toliau idomu, pabandysiu apibendrinti, ką suradau apie "automatų" šaltąjį startą.
Automobilų su automatine pavarų dėže (APD) užvedimo ypatybės šaltuoju metų laiku.
Šiuo atveju užvedame savo geriausiąji draugą kaip įprasta (ar kaip aprašyta aukščiau). APD selektorius - "P" pozicijoje. Šildome automobilį (su tais pačiais ritualiniai šokiais ar parūkymais), po to imamės šildyti APD. Tai truks žymiai trumpiau - hidrotransformatorius geras šilumos tiekėjas. Pradžiai nuosekliai statome selektorių į visas padėtis (R-N-D-4(3)-2-1(L)), užlaikydami jį kiekvienoje keletui sekundžių. Statome tą rankeną į "D", laikome taip nuo pusės iki keleto min. žinoma, nepamiršdami, jog ir stabdis tuo metu turi būti nuspaustas. Galime judėti, tik pradžioje keletą km reikėtų vengti energingo tapkavimo, galima, priklausomai nuo eismo sąlygų, naudoti "W" režimą.
Šalta? Reikia žūt būt važiuoti? Kuriame automobilį
- ALDU
- Naikintuvo pilotas
- Pranešimai: 1465
- Užsiregistravo: 2005 Lap 20, 17:04
- Miestas: Vilnius
- Contact:
Šalta? Reikia žūt būt važiuoti? Kuriame automobilį
Paskutinį kartą redagavo 1 ALDU. Iš viso redaguota 2006 kartus.
9-5 Aero Estate, MY2002, AT
Kad skrajūno mano žirgo vis bijotų piktos širdys pikto priešo
Kad skrajūno mano žirgo vis bijotų piktos širdys pikto priešo
-
- Žiūrintis į dangų
- Pranešimai: 8
- Užsiregistravo: 2005 Gru 30, 11:49
Re: Šalta? Reikia žūt būt važiuoti? Kuriame automobilį
Fainai cia parasei. Respect.
Aciu SAAB dievams, maniskis syryt ramiai uzhsivede.
Bet viena pastabele vis tiek turiu...Del dievu, sokiu, prietaisu, akumo suzadinimo sutinku, bet cia daugiau skirta benzinui.
O pas mane dyzelis...Ir manau jei jau neuzhvesi dyzelio is karto, tai neuzhvesi ir veliau..Cia jau asmenine bei visu kitu aplinkiniu patirtis su dyzeliais...
Duok Dieve, kad ash buciau neteisus..Visiem dyzelistams butu lengviau.
SAAB 9-3 2,2TID, 1999
Aciu SAAB dievams, maniskis syryt ramiai uzhsivede.
Bet viena pastabele vis tiek turiu...Del dievu, sokiu, prietaisu, akumo suzadinimo sutinku, bet cia daugiau skirta benzinui.
O pas mane dyzelis...Ir manau jei jau neuzhvesi dyzelio is karto, tai neuzhvesi ir veliau..Cia jau asmenine bei visu kitu aplinkiniu patirtis su dyzeliais...
Duok Dieve, kad ash buciau neteisus..Visiem dyzelistams butu lengviau.
SAAB 9-3 2,2TID, 1999
- sabusa
- Bombonešio pilotas
- Pranešimai: 1056
- Užsiregistravo: 2005 Lap 20, 19:00
- Miestas: Klaipėda- Kaunas
- Contact:
- Oldb
- Sraigtasparnio pilotas
- Pranešimai: 461
- Užsiregistravo: 2005 Lap 20, 18:42
- Miestas: Vilnius
Siandien uzsivede be jokiu problemu. Vienas pasukimas ir zveriukas burzge. Surukom cigarete, sedam i pasilusi lektuveli ir apytustemis gatvemis judam link dabo stalo
SAAB'alas NG 900 S coupe B234 MY96 - buvo
Volvo 855 T-5R wagon B5204T MY 95 green shadow - buvo
VW Sharan 1.9 TDI 1Z MY96 green bug
Nissan X-Trail T31 2.0 MR20DE MY2009 chitrila
Volvo 855 T-5R wagon B5204T MY 95 green shadow - buvo
VW Sharan 1.9 TDI 1Z MY96 green bug
Nissan X-Trail T31 2.0 MR20DE MY2009 chitrila
- Shumeras
- Bombonešio pilotas
- Pranešimai: 1051
- Užsiregistravo: 2005 Lap 21, 00:32
- Miestas: Vilnius
- Contact:
Re: Šalta? Reikia žūt būt važiuoti? Kuriame automobilį
naked rašė:Fainai cia parasei. Respect.
Aciu SAAB dievams, maniskis syryt ramiai uzhsivede.
Bet viena pastabele vis tiek turiu...Del dievu, sokiu, prietaisu, akumo suzadinimo sutinku, bet cia daugiau skirta benzinui.
O pas mane dyzelis...Ir manau jei jau neuzhvesi dyzelio is karto, tai neuzhvesi ir veliau..Cia jau asmenine bei visu kitu aplinkiniu patirtis su dyzeliais...
Duok Dieve, kad ash buciau neteisus..Visiem dyzelistams butu lengviau.
SAAB 9-3 2,2TID, 1999
Keine probleme, kaip visada kai super šalta _ tarp pakeltų kapotų miško su žmona abu savo sabus tik džyrkšt ir užsivedėm )))
www.vdk.lt + SAAB
- sabusa
- Bombonešio pilotas
- Pranešimai: 1056
- Užsiregistravo: 2005 Lap 20, 19:00
- Miestas: Klaipėda- Kaunas
- Contact:
- Shumeras
- Bombonešio pilotas
- Pranešimai: 1051
- Užsiregistravo: 2005 Lap 21, 00:32
- Miestas: Vilnius
- Contact:
sabusa rašė:Jei nieko nemaišau, tai mūsų visų labai mylima DI plokštė tokiomis situacijomis ir gelbėja iš bėdos
tai kad ir manishkis OG900 - keine problem )) o ir atsimenu prie kokio - 15 netgi SAAB 95 užsivedė iš kokio penkto karto...
www.vdk.lt + SAAB
- ALDU
- Naikintuvo pilotas
- Pranešimai: 1465
- Užsiregistravo: 2005 Lap 20, 17:04
- Miestas: Vilnius
- Contact:
Re: Šalta? Reikia žūt būt važiuoti? Kuriame automobilį
naked rašė:
O pas mane dyzelis...Ir manau jei jau neuzhvesi dyzelio is karto, tai neuzhvesi ir veliau..Cia jau asmenine bei visu kitu aplinkiniu patirtis su dyzeliais...
Duok Dieve, kad ash buciau neteisus..Visiem dyzelistams butu lengviau.
SAAB 9-3 2,2TID, 1999
Sorry, bet apie traktorius nelabai žinau...
O! Radau!
http://www.saabnet.ru/board/talk/362/90417.htm
9-5 Aero Estate, MY2002, AT
Kad skrajūno mano žirgo vis bijotų piktos širdys pikto priešo
Kad skrajūno mano žirgo vis bijotų piktos širdys pikto priešo
- virgis
- Bombonešio pilotas
- Pranešimai: 846
- Užsiregistravo: 2005 Lap 20, 17:45
- Miestas: vln
- Contact:
- Saulius
- Žiūrintis į dangų
- Pranešimai: 15
- Užsiregistravo: 2005 Lap 26, 17:00
- Miestas: Kaunas
-
- Žiūrintis į dangų
- Pranešimai: 9
- Užsiregistravo: 2005 Lap 21, 15:23
- Miestas: Vilnius
o uzsivede is pirmo karto... bet paskui ilgai male marmalada greiciu dezeje... cype dirzai ... po 5 minuciu pradejom judeti...visa pakaba buvo taip susitraukus kad primine golfa )). Ilgeliau pavaziavus viskas nutilo nusvito ir siluma nutvieske salona. Saab' o radiatoriaus groteles papuose silta sypsena...
- Melagis
- Sklandytuvo pilotas
- Pranešimai: 151
- Užsiregistravo: 2005 Lap 28, 06:46
- Miestas: Klaipeda
- Contact:
Uzsivede be problemu, ale kad antifrizas lievas pasirodo buvo, tai kazkas su cirkuliacija nutiko (gal kartais termostatas uzshalo), nes kol iki darbo nuvariau, uzkaito variklis (raudonos ribos nepasieke, bet jau i antra puse persirito), o salone shalta kaip lauke...
Truputi pravesus antifrizui dapyliau normalaus, maniau, jau normal, nes nebeuzsalo, taciau namo griztant vel tas pats - salone shaldytuvas, o variklis kaista...
Ziuresiu, kaip shi ryta bus...
P.s.: Atsigavo vis tik. SAAB yra SAAB...
Truputi pravesus antifrizui dapyliau normalaus, maniau, jau normal, nes nebeuzsalo, taciau namo griztant vel tas pats - salone shaldytuvas, o variklis kaista...
Ziuresiu, kaip shi ryta bus...
P.s.: Atsigavo vis tik. SAAB yra SAAB...
Paskutinį kartą redagavo 1 Melagis. Iš viso redaguota 2006 kartus.
9-3 2,2 TiD 2001 MY
Traktorius su lėktuvo charakteriu parduodamas,
Lancia Pheddra ( SAAB minivenų negamino, o gaila...)
Traktorius su lėktuvo charakteriu parduodamas,
Lancia Pheddra ( SAAB minivenų negamino, o gaila...)
-
- Žiūrintis į dangų
- Pranešimai: 10
- Užsiregistravo: 2005 Lap 20, 21:01
- Martaz
- Sklandytuvo pilotas
- Pranešimai: 222
- Užsiregistravo: 2005 Lap 20, 21:06
- Miestas: Vilnius
- Contact:
Dabar prisijungę
Vartotojai naršantys šį forumą: 3 ir 0 svečių