Spauda apie SAAB (SAAB bankrutuoja?!!!)

Klasikiniai SAAB
Vartotojo avataras
Ilka
Žiūrintis į dangų
Pranešimai: 20
Užsiregistravo: 2007 Spa 06, 00:34
Contact:

Standartinė Ilka » 2009 Sau 22, 13:39

Turiu teksta savo archyvuose, bet bandant ikelti cia, issikraipo visos lietuviskos raides :? [/code]
SAAB 900OG... kada nors ;)
Pauliax
Oro baliono pilotas
Pranešimai: 77
Užsiregistravo: 2009 Sau 20, 12:04
Miestas: Vilnius

Standartinė Pauliax » 2009 Sau 22, 13:56

Ilka rašė:Turiu teksta savo archyvuose, bet bandant ikelti cia, issikraipo visos lietuviskos raides :? [/code]


Hm, pabandyk atsiųsti man e-paštu, pabandysiu aš įkelti.
Paskutinį kartą redagavo 1 Pauliax. Iš viso redaguota 2009 kartus.
SAAB 9-5, 2002
Vartotojo avataras
Ilka
Žiūrintis į dangų
Pranešimai: 20
Užsiregistravo: 2007 Spa 06, 00:34
Contact:

Standartinė Ilka » 2009 Sau 22, 14:25

issiunciau ;)
SAAB 900OG... kada nors ;)
Pauliax
Oro baliono pilotas
Pranešimai: 77
Užsiregistravo: 2009 Sau 20, 12:04
Miestas: Vilnius

Standartinė Pauliax » 2009 Sau 22, 14:29

Švediškas kelių lėktuvas

SAAB prieš 24 metus įkūnijo skandinavišką minimalizmą, galią, modernias technologijas ir aviacijos istoriją viename automobilyje - "900 OG "Aero".

Ilona Staškutė, "Lietuvos žinios"

Prieš trejus metus vienas pirmosios kartos SAAB 900 nutūpė ir vilniečio dizainerio Audrio Šimakausko garaže. Dar vadinamas OG (angl. old generation - senoji karta), šis SAAB Lietuvoje yra tikra retenybė. Mūsų šalyje jų priskaičiuojama vos apie dešimt, o sportiškiausios versijos automobilių, entuziastų vadinamų "Aero", yra dar mažiau.

Esmė grožyje

Anksčiau vien tik lėktuvus gaminusi "SAAB" savo automobilių dizaine nevengia užuominų į aviacijos temą. Paklaustas kodėl pasirinko būtent šį modelį, meniškos prigimties žmogus net nesuabejojo: "Tik dėl formos. Tos formos tikrai kažką tokio turi."
Šis juodas SAAB nėra pirmas 900 OG A.Šimakausko kieme. "Su automobiliais nebuvo nieko bendro iki 1996 metų. Neturėjau teisių, ir negalvojau kada nors važinėti," - pasakoja jis. Bet pagausėjus šeimai vyras nusprendė, kad vis tik reikia patogumo ir greitumo. Būdamas 32 metų amžiaus, A.Šimakauskas gavo vairuotojo pažymėjimą ir įvairiuose kataloguose ėmė ieškoti pirmojo automobilio. Viename jų pastebėjęs "SAAB 900 Turbo", jis pagalvojo: "Va šitą kada nors nusipirksiu." Vyras tvirtina tuo metu apie techniką nieko nenusimanęs, bet SAAB patiko nuo pat pirmo karto, kai apžiūrėjo šį automobilį. Tokia tolima atrodžiusi svajonė ėmė pildytis, kuomet draugai Kaune surado parduodamą "900 turbo" sedaną. Nors pirkti retą automobilį tuo metu buvo rizikinga, A.Šimakauskas nutarė nebesiblaškyti: "Nuvažiavau, pasiėmiau, parvažiavau, ir nuo to laiko praktiškai kitos mašinos neturėjau."
Vėliau A.Šimakauskas pakeitė pirmąjį sedaną į kupė su silpnesniu varikliu, o šį - į dabar turimą klasikinį "Aero" modelį. Kadangi senieji "SAAB" Lietuvoje niekuomet nebuvo populiarūs, entuziastas po ilgų paieškų išsvajotą automobilį radoVokietijoje, vokiečio ir lietuvės šeimoje. Taip prieš trejus metus į Lietuvą atkeliavo 1984 metais pagamintas, vienas iš pačių pirmųjų "900 Aero".

Žinomas slaptai

Senosios kartos "SAAB 900" buvo gaminami Skandinavijoje 1978-1993 metais. Per šį laiką modelis nedaug tepakito, tačiau 1984-iais buvo pristatyta išskirtinė jo versija. Į kompaktinės klasės automobilį buvo įmontuotas 2 l, 175 AG, 4 cilindrų, 16 vožtuvų variklis su turbokompresoriumi bei naujausių technologijų komforto įranga.
Aukščiausio lygio "900" versija "SAAB" istorijos atminimui turėjo būti pavadinta "Aero", bet kadangi šio prekės ženklo patentas priklausė amerikiečių koncernui "General Motors", įmonei nebuvo leista taip pavadinti savo modelių. Tačiau tarp entuziastų šie sportiški, galia bei apdaila išsiskiriantys kupė geriausiai žinomi būtent šiuo neoficialiu vardu.

Skirtas slaptajam agentui

"SAAB", kaip ir aukštai danguje skriejantys lėktuvai, nemažai daliai lietuvių vis dar kvepia egzotika. Ypač traukia žvilgsnius šis klasikinis modelis, išsiskiriantis senų "Audi" bei "Volkswagen" minioje.
A.Šimakauskas mėgaujasi dėmesiu: "Nuvažiuoji kur nors į mažesnį miestelį, tai visi išsižioję žiūri. Yra tekę iššgirsti ir komentarų "O, snobai važiuoja".
Nenuostabu, kad stilingiausio pasaulyje slaptojo agento Jameso Bondo automobilis turėjo būti būtent toks, kaip A.Šimakausko. Knygų apie charizmatiškąjį superagentą autorius Johnas Gardneris James'ą Bondą buvo pasodinęs už "SAAB 900 OG" vairo, tik vėliau filmų kūrėjai jam įsiūlė naujesnius ir prabangesnius automobilius.

Silpna vieta

Svajojančius apie klasikinį automobilį dažnai gąsdina galimi jo gedimai. "Ypač silpna vieta yra greičių dėžė. Beveik visiems turėtiems OG teko jas keisti," - pagrindinę "SAAB 900" problemą atskleidžia A.Šimakauskas. Tačiau jis skuba paneigti mitą, jog reto modelio remontas yra labai brangus: "Išskyrus tą nelemtą greičių dėžę, pasirodo, remontuoti jį visai nebrangu, yra labai daug detalių."
Greičių dėžės šiuose modeliuose tampa dažna problema dėl neįprastos variklio konstrukcijos. "900 OG" motoras yra įmontuotas su 45 laipsnių pakrypimu, o jo priekis yra atsuktas į automobilio galą. Dėl to greičių dėžė, sujungta su karteriu, yra tiesiai po varikliu ir norint ją pakeisti, tenka išimti ir motorą.

Automobilis visam gyvenimui

Laikui bėgant, A.Šimakauskas prisirišo prie "SAAB 900" ne vien dėl jo nestandartinio grožio, bet ir dėl patikimumo bei saugumo. Nors iš išorės modelis atrodo nedidelis ir lengvas, yra visiškai priešingai. Dėl palyginti storo metalo kėbulo detalių bei tvirto karkaso, 900 OG sveria net 1350 kg, o platūs priekiniai bamperiai gali lengvai išlaikyti suaugusio žmogaus svorį. Modelio variklis taip pat garsėja tvirtumu. Šiam 360000 kilometrų nuvažiavusiam "Aero" dar niekada neprireikė variklio remonto. "Neužmušami jie. Labai gerai padaryti, labai patvarūs," - tvirtina savininkas. Ir priduria, jog motorai yra mėgstami perdarinėtojų. Sureguliavus turbiną, lengva padidinti galią, o šiek tiek modifikavus patį variklį, galima išgauti ir pustrečio šimto AG.
Per 12 metų už "SAAB 900 OG", A.Šimakauskas taip priprato prie šio modelio, kad nenorėtų keisti į jokį kitą: "Neskaitant visų blogų dalykų, įdomu, nes ji yra išskirtinė. Kas jo planuose ateičiai? Žinoma, dar vienas SAAB!
SAAB 9-5, 2002
Vartotojo avataras
ALDU
Naikintuvo pilotas
Pranešimai: 1465
Užsiregistravo: 2005 Lap 20, 17:04
Miestas: Vilnius
Contact:

Standartinė ALDU » 2009 Sau 22, 21:45

Pauliax rašė:
Knygų apie charizmatiškąjį superagentą autorius Johnas Gardneris James'ą Bondą buvo pasodinęs už "SAAB 900 OG" vairo, tik vėliau filmų kūrėjai jam įsiūlė naujesnius ir prabangesnius automobilius.


Visada maniau, kad "knygų apie charizmatiškąjį superagentą" autorius - Yanas Flemingas... ;)
9-5 Aero Estate, MY2002, AT
Kad skrajūno mano žirgo vis bijotų piktos širdys pikto priešo
Edas
Sklandytuvo pilotas
Pranešimai: 157
Užsiregistravo: 2008 Kov 19, 17:46
Miestas: Kazlų Rūda

Standartinė Edas » 2009 Sau 23, 00:59

ALDU rašė:
Pauliax rašė:
Knygų apie charizmatiškąjį superagentą autorius Johnas Gardneris James'ą Bondą buvo pasodinęs už "SAAB 900 OG" vairo, tik vėliau filmų kūrėjai jam įsiūlė naujesnius ir prabangesnius automobilius.


Visada maniau, kad "knygų apie charizmatiškąjį superagentą" autorius - Yanas Flemingas... ;)

Na jei neklystu pirmasis filmas apie Bond'a išėjo jau po Flemingo mirties, tad jam filmo kūrėjai negalėjo nieko įrodinėti, o Johnas, parašė 14 novelių apie Bonda pradedant nuo 1981m., iš kurių 2 pateko į didįjį ekraną.
Vartotojo avataras
ALDU
Naikintuvo pilotas
Pranešimai: 1465
Užsiregistravo: 2005 Lap 20, 17:04
Miestas: Vilnius
Contact:

Standartinė ALDU » 2009 Sau 23, 09:58

Edas rašė:Na jei neklystu pirmasis filmas apie Bond'a išėjo jau po Flemingo mirties, tad jam filmo kūrėjai negalėjo nieko įrodinėti, o Johnas, parašė 14 novelių apie Bonda pradedant nuo 1981m., iš kurių 2 pateko į didįjį ekraną.

Flemingas mirė 1964 m., o "Daktaras No" išėjo į ekranus 1962 m., "From Russia With Love" - 1963 m. Tiesa, būtent Gardneris "pasodino" Bondą į "Sidabrinę pabaisą" - prie Flemingo juk 900-jų dar nebuvo... :) Nežirint to, aš asmeniškai vertinu 007 pratęsimus, na, kaip tas istorijas su Tolkeno chobitais ar Konanu - panašu, bet ne tas... Na, nesvarbu - nukrypom. :) svarbu - neblogas straipsnis apie gerą saabietį. :)
9-5 Aero Estate, MY2002, AT

Kad skrajūno mano žirgo vis bijotų piktos širdys pikto priešo
Vartotojo avataras
draivas
Bombonešio pilotas
Pranešimai: 1101
Užsiregistravo: 2005 Lap 22, 07:37
Miestas: Vilnius
Contact:

Standartinė draivas » 2009 Sau 23, 11:57

Tik vat kad gero sabiečio ateities planuose ne "Žinoma, dar vienas SAAB!", bet FIAT...
BioPower
Vartotojo avataras
Audriss99
Asas
Pranešimai: 1945
Užsiregistravo: 2006 Rgp 01, 23:24
Miestas: Vilnius
Contact:

Standartinė Audriss99 » 2009 Sau 23, 12:52

:) kiek gi galima tų SAAB-ų. Vienok tada vos nenusipirkau. Buvo minčių įpirkti 99 ir įsimesti 8V turbo matarą... Bet didelės benzo sąnaudos, rūdys visuose kampuose, galų gale triukšmas. Taip ir gyvenimas prabėgs be komforto :-D :-D :-D
SAAB 900
Vartotojo avataras
silvio
Oro baliono pilotas
Pranešimai: 52
Užsiregistravo: 2007 Kov 13, 11:30
Miestas: vilnius
Contact:

Standartinė silvio » 2009 Vas 12, 13:52

SAAB 9-3 SS, 2,2TiD, MY'04, MT
valdasbag
Sraigtasparnio pilotas
Pranešimai: 420
Užsiregistravo: 2008 Sau 22, 23:19
Miestas: Vilnius
Contact:

Standartinė valdasbag » 2009 Vas 12, 15:51

dyzeliukas toks visai nieko,1.9 ir 180ag,normaliai turetu traukt :-D
SAAB 9-5 2,3t MY2002,automatas;-) exs
as gryzau.SAAB 900SE MY 98 exs
SAAB 9-5 1.9TID MY 07
+370 68954799
Vartotojo avataras
Jay-M
Žiūrintis į dangų
Pranešimai: 43
Užsiregistravo: 2005 Lap 20, 21:00
Miestas: Vilnius / Zurich

Standartinė Jay-M » 2009 Vas 12, 18:37

valdasbag rašė:dyzeliukas toks visai nieko,1.9 ir 180ag,normaliai turetu traukt :-D


Tai jau kurį laiką tas variklis dedamas į 9-3, 1.9 TTiD vadinasi, jei neklystu, 180 AG, 400 Nm
Ex: Cosmic blue SAAB 9-3 SE, MY'00, AT
Įdomesnius nuotykius aprašau savo blog'e
valdasbag
Sraigtasparnio pilotas
Pranešimai: 420
Užsiregistravo: 2008 Sau 22, 23:19
Miestas: Vilnius
Contact:

Standartinė valdasbag » 2009 Vas 12, 20:56

Jay-M rašė:
valdasbag rašė:dyzeliukas toks visai nieko,1.9 ir 180ag,normaliai turetu traukt :-D


Tai jau kurį laiką tas variklis dedamas į 9-3, 1.9 TTiD vadinasi, jei neklystu, 180 AG, 400 Nm

o cia ne naujesnis bus koks?nes senesnis tai buvo 150ag.
SAAB 9-5 2,3t MY2002,automatas;-) exs
as gryzau.SAAB 900SE MY 98 exs
SAAB 9-5 1.9TID MY 07
+370 68954799
Vartotojo avataras
Jay-M
Žiūrintis į dangų
Pranešimai: 43
Užsiregistravo: 2005 Lap 20, 21:00
Miestas: Vilnius / Zurich

Standartinė Jay-M » 2009 Vas 12, 21:14

valdasbag rašė:o cia ne naujesnis bus koks?nes senesnis tai buvo 150ag.


Paskutinės kartos, kada išleido XWD ir pan. Pirmą kartą buvo pardavinėjami Aero su dyzeliniu varikliu ;)

Paveikslėlis
Ex: Cosmic blue SAAB 9-3 SE, MY'00, AT

Įdomesnius nuotykius aprašau savo blog'e
Vartotojo avataras
virgis
Bombonešio pilotas
Pranešimai: 846
Užsiregistravo: 2005 Lap 20, 17:45
Miestas: vln
Contact:

Standartinė virgis » 2009 Vas 12, 23:25

o as va galiu jum parodyt saab prototypa.....indu "tata" diziku kurinys... :D
Paveikslėlis

Paveikslėlis

Grįžti į

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: 35 ir 0 svečių