Puslapis 18

Deivis SAAB 900ng 2.0 Turbo

Parašytas: 2014 Geg 29, 17:07
Daivanas
PARDUODAMAS nes nusipirkau 9-5 AERO

Saab 900NG 97 metų pagal vin YS3DD35N3V2005158 automobilis 2007m. parvarytas iš Italijos.
Prieš maždaug 2.5 - 3 metus buvusio šeimininko:
Perdažytas Standox indianapolis green dažais (žalias chameleonas į mėlyną ir violetinę spalvas)
Pakeisti galiniai amortizatoriai, galiniai stabdžių diskai, kaladėlės, grotelės ir kapotas nuo 9-3OG, porankis cabrio (labai patogus).
Pakeista variklio grandinė.
Dugnas padengtas antikorozine danga. (kitų darbų nežinau buvus tema: viewtopic.php?f=26&t=8636 )


Toliau mašiną nusipirkau ir tvarkiau aš:

Variklio skyrius: Tepalai, žvakės, filtrai buvo keičiami laiku. Piltas tik sintetinis Mobil 1 tepalas. Keistas stiprintuvo siurblys, įtempėjas, radiatorius, guolis dirželio naujas, vakumo šlangutes pakeičiau silikoninėm, variklio ventiliacijos plastmasę, vakumo atbulinės eigos vožtuvą nauju, sutrumpinta generatoriaus dirža, variklio ilgaamžiškumui palaikyti supyles esu RVS'ą (metalo keramiką).

Važiuoklė: Keičiau priekinius amortizatorius (dėvėtus originalius) iš daužto amerikono, kelmus, naujus atraminius guolius su atramom, galines atramines gumas, pakeisti priekiniai pusašiai ir pakabinamas guolis, priekiniai rato guoliai naujais ir galiniai vienas naujas, vienas dėvėtas, keisti šarnynai, sailentblokai, vairo ir stabilizatoriaus traukės ir t.t. į važiuoklę suinvestaves labai nemažai turbūt perinkta beveik visa važiuoklė..

Salonas ir išorė: vairą, originalios formos veliūrinius kilimėlius,galines atramas (stoikes), centrine plastmasę, langų mygtukus, sudėjau chromuotas rankenėles. 2016 vairuotojo sėdynė pakeista į nesuplyšusią, perlituotas klimos reguliatorius, pakeistas SID su visais pikseliais, įdėtas cd changeris, klimos lemputės pakeistos į led, lempos pakeistos į osram night breaker, tokios lyg ir prieš tai buvo.. priešūkinės, pakeistos visos galinės lemputės įskaitant ir bagažinės stopų.. nupirkta talladega lūpa lūžus deja nesusitvarkiau.


Kiti naujesni remontai:
2015 vasarą Pakeista turbina su "kobra" nuo 9-5 aero modelio TD04, ašelė visai neklibėjo. (keičiant nuimtas ir išvalytas karteris)
Perprogramuotas ECU ir šiuo metu bent jau teoriškai turėtų būti ~150-160kw ant stendo nesukau.
Prieš pusantrų metų sudėtos geros BRC dujos nuvažiuota su jom labai mažai lyg apie 12+ tūkst. reikia patikslinti dokumentuose.. mokėta 2300Lt = 660 eur.
2015 vasarą pakeista nauja Luk sankaba ir naujas itališkas automatinis sankabos trosas (deja jam neatlaikius turbūt variklio pagalvės vibracijos ir stovėjus ant tarpinės padėties 2016 03 pakeistas kitu reguliuojamu)
Sudėtos naujos silikoninės aušinimo šlangos ir tvirtos silikoninės laisvos eigos vožtuvo šlangos do88.
Naujas rankinio trosas, naujas kapoto amortizatorius
Sudėtos sutvirtintos poliuretanu priekinės variklio pagalvės viena nauja kita dėvėta, galinė nauja febi originali.
Visai neseniai pakeistas ir lambda zondas, bosh valytuvai priekiniai ir galinis.
2016 m. kovo gale nauji priekiniai trw diskai ir kaladėlės.

Pagrinde visi darbai atlikti autorizuotam saab servise - Grifinas. Paskaičiavus suinvestavau į šitą saabą mažiausiai dar du tokius pats saabus.
Vien ant sąskaitų su dujom apie 2 tūkst.+ eurų o dar nevisas turiu ir išsaugojas + labai daug dalių pirkau grynais (turbina, amortizatoriai, važiuoklės dalys ir t.t.)

Kam įdomu turiu išsaugojas daug sąskaitų.


Ka reikia susitvarkyti:

Pasikeisti dėžės varžtus ir riebokšlį kur bėgiu rankena jungias su dėže, pasikeist tepalą nes dėl trūkumo vos ūžia, dapylus stipriai aptilo bet kadangi leidžia ta tepalą po truputį garsas vėl atsiradinėja.
(Varžtų laukiu turėsiu juos 2016 04 29, riebokšlį nupirkes, tepalą nupirkes, dar papildomai nupirkes ir rvs supilt į dėžę ilgaamžiškumui ir mažesniai trinčiai).

Dasiveržt variklio pagalvę, nes nežinodamas kad vairuotojo pusės ant veržlių ji stovi (kaip neturėtų būt) atveržiau.. Priėjimas labai sunkus, grifine sakė ilgai žaidė kol užsuko praeita kartą.. Jeigu
dar liks mašina pas mane vešiu kad arba vėl priveržtų arba privirintų tas veržles..

Kartais išmeta check dėl lambdos, pakeista kaip minėjau ji labai nesenai nauja tai įtariu laidą, nes mačiau keliose vietose pažeistas.. dar reikės patikrint ar ant benzino irgi meta.. įtakos važiavimui visiškai neturi..

Trūkus kondicionieriaus šlanga, parodyčiau kurią reikia pasikeisti nekainuotu brangiai hansaflexe, iki tol veikė kondicionierius puikiai jeigu nenusipirksiu mašinos iki vasaros susitaisysiu.

Priešrūkiniai šviečia bet išlūže reguliatoriai ir laikikliai po viena lyg.. Per du metus neteko nei karto naudot tai ir tvarkyt nedaug noro bet maža kas.. technikine praleido su tokiais..

Galinius langus sutvarkyt nes leidžia po lietaus drėgmę buvusio šeimininko buvo pritepta poliuretano bet vėl pradėjo leist, aš dar užtepiau mažiau bet vistiek po kurio laiko leidžia. Pasiūlymas viska lupt lauk ir nuvežt
kad normaliai perdėtu tuos langus kainos nėra didelės.

Kiti pagrinde kosmetiniai trūkumai nes nebeturėjau kada jais užsiimti reikia palituot, padažyti priekinį buferį ir dar keleta vietų pabraižymų ant mašinos.. (dažų kažkiek dar turiu),pasitvarkyt lubas..

Surašiau sąžiningai viską ka žinau apie trūkumus..


Priedai prie mašinos:

ratai r16 su neblogom žieminėm padangom ir dar komplektas padangų kur buvo ant mašinos kai pirkau 1-2 sezonam žieminės-vasarinės.
17 fisher ratai su vasarinėm padangom (vienos šonas truputi pavalgytas, dėl blogo šarnyro įdėta i gala, bet sezonui dar tikrai užteks)
sulūžus reta 900ng talladega lūpa, planavau susitvarkyt ir užsidėt.. (juodas priekinis buferis jeigu reikalingas)
pridedu kenwood kdc serijos magnetolą, kuri buvo anksčiau.. (priekyje buvusio savininko sudėti hertz komponentai, gale ivolgos, durelėse paprastos kolonėles kiek mačiau) yra dar ir gamyklinis stiprintuvas reikia laido
jam pasijungt ir atsekt kas dar priburta buvo ten su laidais..
variklio pagalviu komplektas dvi dėvėtos geros būklės, kita beveik nauja..
Atsarginį ecu su originalia mašinos programa ir dar visokių smulkmenų..

TA galioja iki 2017.09.07, praėjau pats (padanga pavalgyta buvo ir poto su žieminėm nepraėjau rado kelis dyglius, lemputės galinės gabaritų ir priešrūkines sukeist vietom ir reikėjo šarnyra pasikeist)

Prie 274800km keisti tepalai, žvakės, filtrai.
Pats nuvažiavau viso tik apie 15-17 tūkst. km su mašina reikia patikslinti rida..


Parduočiau tik žmogui, kuris domisi automobiliais ir žada rūpintis šitu saabu.

Kaina 1400 eur. derinama proto ribose.. Šalinant trūkumus kaina kils, jeigu turit šiek tiek laiko ir noro pasikrapštyti prie mašinos galima daug ką pačiam pasidaryti..


Sveiki, na pagaliau ir aš prisistatysiu. Esu Deivis iš Kauno. Taigi ilgai ieškojau pirmojo nuosavo automobilio ir akis užkliuvo už SAAB automobilių. Turbūt, kad labai patiko draugo vairuojamas 9000. Taigi pradėjau dairytis ir radau forumiečio parduodamą 96 metų galo Saab 900 2.0 turbo coupe. Apžiūrėjas kelis variantus nuvažiavau su draugu į Elektrėnus ir nusipirkau šį automobilį. Nuskambės gal juokingai bet vienas iš lemiamų dalykų buvo tai kad automobilis buvo perdažytas padengtas antikorozine danga ir patiko spalva :)

Sąnaudos kai tik nusipirkau tai buvo gal 18ltr/100km , dabar normaliai važinėjant apie 11-12Ltr pagrinde važinėju mieste..

Kai turėsiu progos nufotkinsiu su normaliu fotoaparatu, o kolkas pridedu nuotraukas darytas telefonu. :)

Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis
Paveikslėlis

Automobilio būklė:
Važiuoklė: buvo miręs amortizatorius, lūžus spyruoklė, suplyšusiom gumom atraminių guolių tvirtinimai ir atraminis guolis ir dasibaiges šarnyras. Viskas buvo sutvarkyta, tad važiuoklė dabar gera.

Kėbulas: būklė labai gera, tik truputi nubrėžtas buferis su laiku persidažysiu ir truputį leido vandenį galinėj keleivio pusėj, bet su draugu per pusvalandį sutvarkėm viską ir kita dieną po liūties nei lašelio vandens nebuvo.

Salonas: Suplyšus vairuotojo sėdynė planai irgi susisiūt o šiaip daugiau tai tvarkingas, tiesa klijų palaistyta vietom tai kažkaip bandysiu išvalyt :) jeigu turit įdėjų kas juos gerai valo tai pasidalinkit.

Variklio skyrius: Na išbandžius kaip važiuoja viskas buvo tikrai gerai, tačiau po savaitės gal pradėjo cypauti vairo stiprintuvo siurblys, tai buvo pakeistas dėvėtu pasirodo ir tas blogas tai nusprendžiau geriau truputi daugiau sumokėti ir restoruoti senajį bent ramu ilgam laikui bus tad dabar laukiu naujojo važiavimui netrukdė tik tas garsas baisiai nervino..
_________________________________________________________________________________________________________________
06 09 Update:

Pakeistas vairo stiprintuvo siurblys, buvo pradėjas kaukt ir prie to pačio įtempėjas, nes laisvas visai dirželis buvo. Tada pavažiavus truputi pradėjo cypaut dirželis kadangi prieš tai siurblys buvo visas tepaluotas ir ne itin gerai nuvalytas tai įtariau, kad bėda gali būt dėl tepalų, nupurškiau stiprintuvo siurblio guolį ir dirželį "karbiuratorių ir stabdžių diskų valikliu" tai lyg nuriebalino ir garsas dingo.

Darbų eigoje taip pat buvo pakeista "santechniko rojumi" praminta detalė, originaliom laisvos eigos vožtuvo žarnom.. :D
Paveikslėlis

Dar vakar užsipildžiau kondicionierių tai viskas veikia ir šaldo tikrai maloniai, nereiks kaist karštom vasaros dienom.. :)

Re: Deivis SAAB 900ng 2.0 Turbo

Parašytas: 2014 Geg 30, 11:27
Dancius
del tu kliju tai buvusiam savininkui labai patiko medzio apdaila tai jis ja ir prisiklijavo,as ji kai isigijau kol viska pasalinau tai teko pavargt, daiktadeze net pakeiciau nes neisejo nuvalyt ju,tas pats su ta panele kur langu valdymas :)
o spalva tai idomi jos,nelabai isivaizduoju kaip ja nufotkint :D

Re: Deivis SAAB 900ng 2.0 Turbo

Parašytas: 2014 Geg 30, 17:25
Daivanas
Na reiks saulėta diena su normaliu fotoaparatu nes vis iš kito kampo skirtingai žiūrisi, o ta žalia spalva sunku pagaut. Dėl apsukų išsiaiškinau kaip ir sakė Dancius tai laisvų apsukų vožtuvo šlangutė įtrūko, vienas žmogus išsiardes turi kelis saabus pažiūrės sakė gal ras, o jeigu ne tai jau ebay susiradau pigiai iš uk parsisiūsiu. :)

Re: Deivis SAAB 900ng 2.0 Turbo

Parašytas: 2014 Geg 30, 23:37
Khary900
Užmatytas prieš keletą dienų- įdomiai žiūrisi...Net nežinau dar- patiko ar ne, bet kad akį patraukia, tai tikrai :)

Re: Deivis SAAB 900ng 2.0 Turbo

Parašytas: 2014 Geg 31, 09:47
Daivanas
Na man kuo daugiau žiūri tuo labiau patinka :) saulėta diena tai išvis kai ryškiai žalias būna..

Re: Deivis SAAB 900ng 2.0 Turbo

Parašytas: 2014 Geg 31, 16:36
Dancius
Daivanas rašė:Na man kuo daugiau žiūri tuo labiau patinka :) saulėta diena tai išvis kai ryškiai žalias būna..

palauk žiemos, kai šalta ji būna violetinė :D

Re: Deivis SAAB 900ng 2.0 Turbo

Parašytas: 2014 Lie 14, 11:32
Daivanas
Mini update:

Pakeistos vaakumo žarnelės silikoninėm, ir pakeistas vakuumo plastmasiukas nežinau kaip lietuviškai, bet angliškai vadinas "Valve Cover Breather Nipple" kuris gadino visa variklio skyriaus vaizdą :)

Foto iš darbų eigos:

Vaizdas prieš keitimą
Paveikslėlis

Kas likę iš to plastmasiuko
Paveikslėlis

Nauja detalė
Paveikslėlis

Vaizdas po keitimo
Paveikslėlis

Užtrukau 10 minučių, tik gaila pritrūkau silikoninės šlangutės, būčiau pakeites ir ta seną mažą žarnelę, nes baisiai sukietėjus, na kada prie progos.. :)

Re: Deivis SAAB 900ng 2.0 Turbo

Parašytas: 2014 Lie 17, 20:01
Romeo
Neluš vėl tas galiukas? Kažkaip labai palinkusi ta žarnelė į priešingą pusę.

Re: Deivis SAAB 900ng 2.0 Turbo

Parašytas: 2014 Lie 21, 11:17
Dancius
kol naujas nea, bet po metu kitu gali, bučiau gal nuo vožtuvėlio iki to pypciko ilgesni gala palikes,kad laisviau būtu .

Re: Deivis SAAB 900ng 2.0 Turbo

Parašytas: 2014 Lie 21, 13:30
Daivanas
Romeo rašė:Neluš vėl tas galiukas? Kažkaip labai palinkusi ta žarnelė į priešingą pusę.


Tas mažas tai tikrai ne, dar pakeisiu i silikonine šlangute ta maža šlangute ir išvis bus gerai, nes dabar kieta guma, bet šiaip tai tvirtas plastikas atrodo dar originali detalė tai laikys manau, dirbau jau čia su kuo turėjau, o ta didesnė šlanga tai sutrūkus truputi tai teko jau taip pritvirtint, bet irgi laiko normaliai gal kada ir pasikeisiu jei bus poreikis..

Re: Deivis SAAB 900ng 2.0 Turbo

Parašytas: 2014 Lie 22, 09:39
Dancius
betai smagu kai žinai,kad parduotas auto į geras rankas ,nesitikėjau :)

Re: Deivis SAAB 900ng 2.0 Turbo

Parašytas: 2014 Rgp 20, 15:04
Daivanas
UPDATE:

Taigi senokai dariau update temos, tad atlikau visai nemažai darbų.

Visų pirma tai svarbiausias darbas, baisiai nervindavo dirželis cypiantis, nors man įrodinėjo ir kad vairo stiprintuvo siurblys ir pan. tad sulaužius antrą įtempėją tyrimo ėmiausi pats, išvada tokia: Buvo įdėtas 6PK-2415 dirželis, kuris tinka 9-5 short belt modui, bet visiškai netinka ng900, kadangi įtempėjas buvo palūžes tai turbūt pasirodė, kad tiko.. Iš pradžių jis suėdė vairo stiprintuvo pompą, poto dar ir kitą įtempėją, kol nusprendžiau pasitikrint kas čia per nesamonės ir liko vienas variantas dirželis.. Taigi finale nupirktas tinkamas Goodyear Gatorback 6PK-2460 dirželis, uždėjus įtempėjas normaliai atsileido ir dingo visi cypimai, kaukimai ir kiti nemalonūs garsai, pagaliau galiu mėgautis variklio ir turbinos garsu, o ne gąsdinti aplinkinius savo dirželio garsu.. :D

Toliau atlikti darbai:

Uždėtas originalus saabinis įtempėjas,
Draugas nuplovė variklį,
Nupoliruoti posukiai:
Prieš:Paveikslėlis
Po: Paveikslėlis
Ir vėl buvo pridirbta kitoj pusėj ne taip gerai nusipoliravo nes buvo klijuotas posukis, teks kažkada pasiieškot kito..

Apsipirkau iš vieno forumiečio smulkmenėlių:
Paveikslėlis

Dar labai nervino barškantis skydelis, išsiardžius panelę paaiškėjo, kad viršutinės auselės nulaužtos abi, tai sutvarkiau su plastikinėm plokštelėm iš abiejų pusių ir super glue tai tvirčiau nei iš gamyklos turbūt laikys :)
Pakeistos galinės apdailos detalės tos baltos, nes buvo su medvaržčiu prisukta viena,
Pakeista centrinė konsolė, nes buvo nulaužta galinė plastmasė ir kritinėjo porankis,
Įdėti coupe mygtukai kurie veikia dabar kaip ir turėtų originaliai,
Įdėta rankena virš vairuotojo durelių, nes buvo nulaužta,
Na ir maloniausias kolkas salono modas tai origalus vairiukas, net vairuojasi atrodo kitaip. :)

Po truputi artėju link geros būklės saabo, šiam kartui tiek.

Re: Deivis SAAB 900ng 2.0 Turbo

Parašytas: 2014 Rgp 20, 17:20
Povilas
Skydelio laikikliai ir pas mane buvo išlūžę, išsprendžiau prikišdamas tokio kietesnio porolono ir nieks ten dabar nebejuda :lol:

Re: Deivis SAAB 900ng 2.0 Turbo

Parašytas: 2014 Rgp 20, 22:57
Daivanas
Povilas rašė:Skydelio laikikliai ir pas mane buvo išlūžę, išsprendžiau prikišdamas tokio kietesnio porolono ir nieks ten dabar nebejuda :lol:


Jo man irgi siūlė paralono, bet suklijavau ir ramu kažkaip manau kad laikys :D triukšmas salone kokia 50% iškart sumažėjo, nes per menkiausia duobe būdavo kratymasis..

Re: Deivis SAAB 900ng 2.0 Turbo

Parašytas: 2014 Rgs 20, 15:50
Daivanas
Mini Update: Temos atgaivinimui, įkelsiu pora pastarūjų darbų:

Pakeistas nežinau ar taip vadinasi lietuviškai, bet turbūt alsuoklis, kuris išleidžia slėgį iš variklio galvos. Angliškai PCV (Positive Crankcase Ventilation) Valve. Buvo visiškai užsikimšes ir nuo kažkokios kitos mašinos, pakeitus kažkaip sumažėjo dūmingumas stipriai ir šiaip dėl jo gali būti rimtų bėdų, kaip kad pro tarpine tepala pramuša, duoda riebų mišinį ir pan. Tačiau dar kartais padūmina itariu kad dar gali būt kur vakuumas leidžia, nes pakeičiau tik dvi šlangutes, reiks visas pakeist.
Paveikslėlis

Taip pat pakeičiau žvakes, su nuotykiais. Visų pirma tai buvo sunku rast Piliakalnio centras išvis neturėjo, tai pavyko Jutoj rast po 11Lt, Dialektrinį tepalą radau Evelke 7Lt. Toliau sekė darbas vos ėjo porą iš jų atsukt neblogai buvo užvežta ir sutrupėjo keramika vienos, tai gerai kad draugas turėjo gera siurblį pramoninį tai viską išsiurbė. Į cilindrą lyg nepateko :) Poto ištepus dialektriniu tepalu ir surinkus viską, nedirbo vienas cilindras, garselis buvo nekoks, tačiau nuvalius ir nuriebalinus visus kontaktus viskas susitvarkė. Iškart jaučiasi kaip variklis pagyvėjo, nors žvakės buvo ir tos pačios, tačiau senūjų tarpelis jau buvo žymiai didesnis už naujų.
Paveikslėlis

Taip pat patikrinta kompresija rodė nuo 11 iki 12, tad manau dar gyvas variklis.